Ambalaj Etiketi Tasarımında Püf Noktaları

25-02-2020 20:52
Ambalaj Etiketi Tasarımında Püf Noktaları
 
Hiyerarşik olarak düzenlenmiş bilgiler içeren ambalaj etiketi tasarımları, tüketicilerin satış noktalarında dikkatlerini çekmeye ve akıllıca yapılan tasarımlı ürünleri sattırmaya yardımcı olur.
 
Ülkemizde henüz akademik olarak Ambalaj Bilimi konusunda bir çalışma olmasa da, birçok ülkede Ambalaj Bilimi, endüstride oldukça önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu yazımızda Ambalaj Konusundan ziyade sadece Etiket Tasarımındaki püf noktalarına değineceğiz.
 
Satın alma kararı vermeden önce tüketicilerin dikkat ettiği bir etiketteki en önemli özellikler; içeriğin, bilgileri görüntüleme şeklimize uygun bir hiyerarşide görsel olarak organize edilmesidir. Ambalaj ve özellikle etiket tasarımlarında, okuma yerçekimi olarak bilinen Gutenberg Kuralı'ndan faydalanılır.

Gutenberg Kuralı, soldan sağa, yukarıdan aşağıya okuma alışkanlığı göstermek için kullanılır. Bu kurala göre ambalaj etiketi, zayıf ve güçlü alanlar şeklinde 4 farklı kısma ayrılır. Ana görüş alanı sayfanın sol üst kısmındayken, sol alt kısım ziyaretçilerin dikkatini çok fazla çekmeyen alanı ifade eder. Genellikle herhangi bir tasarımda, ister etiket, ister kartvizit isterse bir web sitesi olsun, logoların yerleştirildiği alanlar hep sol üst köşededir. Sayfanın sol üst kısmı, kullanıcının birincil odağıdır; kullanıcının bir şey aramasına, okumasını istemesine veya sayfada hızlı bir tarama yapmasına bakılmaksızın gözlerin otomatik olarak odaklanacağı yerdir. Buna karşıt olarak ise sağ alt kısım uç birim alanını ifade ederken, sağ üst kısım güçlü nadas alanını gösterir. Okuma alışkanlığının ikinci aşaması sayfanın sağ üst kısmına ilerlemektedir, bunu sol kısımdan bir takip olarak düşünebilirsiniz, ancak daha az önemlidir. Okuyucunun başlangıç noktasından yaratılan deneyimini kırmak iyi bir fikir değildir. Bir eylem çağrınız varsa, kullanıcı bu noktada duracak ve hareket edecektir. Sol alt kısım Gutenberg Diyagramının kör kısmıdır, ancak okunabilir olsa da kullanıcı sayfanın bu alanındaki içeriğe fazla önem vermez.
Tüm bunlardan dolayı Gutenberg kuralına uygun bir şekilde hazırlanan etiket tasarımlarının güçlü alanları daha fazla özen ve dikkat gerektirir. Bu bağlamda zayıf olan alanın, yani etiket alanının sol alt kısmının boş bırakılması tasarıma avantaj sağlar. Buna karşın, eylemin yapılacağı alan için ise sağ alt taraf tercih edilmiştir. Kullanıcı sayfanın sağ alt kısmına ulaştığında, okuma veya "sayfa tarama" işleminde bir kesinti olur ve kullanıcının bir işlem yapması gerekir. Düğmeler, bağlantılar, formlar, video vb. Harekete geçirici mesaj eklemek için mükemmel bir yerdir.

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.